.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هاشمی رفسنجانی: فضای کشور کاملا انتخاباتی است

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام با بیان اینکه دشمن تلاش می کند فضای انتخابات را امنیتی کند ، فضای رقابتی کاندیداها و آمادگی مردم برای شرکت در انتخابات را خوب توصیف کرد .

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم بیستمین سالگرد ارتحال امام راحل در حرم امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه امام خمینی و رهبر معظم انقلاب همواره بر حضور حداکثری مردم در انتخابات مختلف تاکید داشته اند، گفت : امام خمینی در آستانه هر انتخابی مردم را ترغیب می کرد که همه ایرانیها در انتخابات شرکت کنند وامروز هم رهبر معظم انقلاب از ملت می خواهند که این انتخابات را با حضور پرشور خود دشمن شکن و پرابهت برگزار کنند.

وی با اشاره به انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری گفت: با پیش بینی هایی که شده و خبرهایی که از داخل شورای نگهبان به ما رسیده است این شورا مصمم است این بار با دقت آرای مردم را حفظ و امانت داری کند و بر سر این قضیه ایستاده است.

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام افزود: حتی وقتی وزارت کشور از شورای نگهبان تقاضای صندوق های سیار بیشتری کرد شورا اعلام کرد با این افزایش موافق نیستیم چون روی صندوق های سیار یک مقدار نگرانی هایی برای مردم ممکن است ایجاد شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: همه کاندیداها حق دارند بر سر هر صندوق نماینده داشته باشند بنابراین هر چهار کاندیدای این دوره می توانند بر اساس قانون 50 هزار نماینده بر سر صندوق های رای داشته باشند و همه جریان رای گیری را زیر نظر بگیرند و کسی مانع آنها نیست.

وی گفت : مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به خاطر وظیفه نظارتی که رهبری بر عهده اش گذاشته است ، کاملا در جریان است و کلیات مسئله را زیر نظر دارد و هر وقت ببیند رخنه ای در آرا به وجود آمده است کار خود را انجام می دهد .

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام خطاب به مردم گفت: تحت تاثیر وسوسه ضد انقلاب قرار نگیرید.

وی گفت : پیش بینی می شود مردم ما هر چه را که در صندوق های رای بیندازند انشاء الله همان از صندوق بیرون می آید و نظر مردم در 23 خرداد اعلام خواهد شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با این وضعی که ما می بینیم فضای انتخابات به صورتی است که امام راحل می خواست و ما در محضر ایشان بشارت می دهیم پیروان امام بعد از 20 سال از ارتحالشان راه ایشان را ادامه خواهند داد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی و ضد انقلاب در داخل وخارج کشور راضی نیستند انتخابات پرشور برگزار شود و مایلند بعد از انتخابات جشن حضور کم رنگ مردم را ببینند.

وی گفت: اگر مشارکت مردم در انتخابات مثلا 30یا 40 درصد باشد آنها خوشحال می شوند و دل دوستان انقلاب می سوزد بنابراین دشمن تلاش می کند فضای انتخابات را امنیتی کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: حوادث زاهدان و بمب گذاری در هواپیمای تهران-اهواز و شایعات پخش شده دروغ درباره بمب گذاری در برخی نقاط و تهدیدهای تلفنی، کار ضد انقلاب است.

وی گفت :البته تعداد کمی هم افراد جاهل در داخل که گاهی حاضرند برای دستمالی، قیصریه ای را به اتش بکشند حاضر نیستند انتخابات پرشور باشد .

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام افزود : رهبری ، دولت ، مجلس ، علما و مراجع همگی نظرشان این است که مردم گسترده در انتخابات شرکت کنند و حتی یکی از علما فتوا داده است " نیامدن انسانهای مسلمان پای صندوق های رای گناه کبیره است".

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود : مردم اگر اکثریت قاطع به صحنه بیایند دشمن ناکام می شود والحمدالله به نظر می رسد چنین خواهد شد .

وی گفت : از روستاها و شهرهای دور و نزدیک گزارش هایی که دریافت می کنیم نشانگر آمادگی خوب مردم برای شرکت در انتخابات است .

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت : از رهبر معظم انقلاب تا همه دل سوزان انقلاب همین را می خواهند .

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام باردیگر با اشاره به تائید صلاحیت چهار نفراز نامزدها در شورای نگهبان گفت : با حضور این افراد میدان رقابت برای مردم آماده شده است و مردم می توانند به هر سلیقه ای که می پسندند رای دهند .

وی با اشاره به ابتکار سازمان صدا وسیما در برگزاری برنامه های مختلفی جهت نامزدهای تائید صلاحیت شده از جمله مناظره هایی که میان انها برگزار می شود گفت: با این برنامه مردم در جریان افکار نامزدها قرار می گیرند و کورکورانه رای نمی دهند و پس از انکه خوب به نظرات مختلف گوش دادند به هر کس که خواستند می توانند رای دهند .

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به بحث های جدی نامزدهای انتخابات گفت : خود این نامزدها و طرفدارانشان فضا را کاملا انتخاباتی کردند و با جدیت کارها و برنامه های خود را پی می گیرند.

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام در بخش دیگری از سخنانش در حرم مطهر امام (ره) گفت : امروز نام امام برای همه مردم دنیا نامی آشناست و افکار وایده های ایشان برای بسیاری از انسانها الگوست و مایه افتخار ایران،انقلاب اسلامی و کل اسلام است .

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود : آن زمان که در رژیم گذشته بر سر مردم خاک یاس پاشیدند حضرت امام با تلاش های مدبرانه خویش اقیانوس مردم را به صحنه اورد و موفق شد اهداف اسلامی را پیاده کند .

وی با بیان اینکه امام خمینی به لحاظ هوش و استعداد در حد نبوغ بود و در همه رشته های علوم انسانی از جمله فقه ، فلسفه ،‌تفسیر قرآن کریم و عرفان اسلامی استادی نمونه و بی بدیل بود افزود : امام خمینی با استعانت از قرآن کریم و با شجاعت خود توانست با بسیج نیروهای مردم رژیم طاغوتی را از میان بردارد.

وی با بیان اینکه امام خمینی با تربیت شاگردان بسیار زیاد در حوزه های علمیه قم توانست روحانیت را وارد سیاست کند گفت : ایشان بعد از آنکه رژیم فکر می کرد با رحلت آیت الله بروجردی می تواند حوزه را متلاشی و تجزیه کند نظرات اسلامی را به منثه ظهور برساند و انبوه انسانهای مستعد، مجاهد و مبارز از طبقه روحانی ، دانشگاهی و بازاری را به میدان آورد و موفق شد کاری که کسی فکر موفقیت آن را نمی کرد به انجام برساند.

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام با اشاره به اعتماد زیاد امام خمینی به مردم گفت : این اعتماد یک تاکتیک سیاسی نبود بلکه متکی بر ایمان حقیقی و نظر فقهی ایشان بود زیرا معتقد بودند مردم صاحب حکومت و کشور هستند و حق دخالت بر سرنوشت خویش را دارند.

وی گفت : ایشان عمیقا معتقد بودند تحقق حکومت اسلامی بدون مردم امکان پذیر نیست و می فرمودند: اگر مردم نباشد حکومت اسلامی محقق نخواهد شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه حضرت علی (ع) هم تا سالها بعد از رحلت پیامبر وقتی مردم با ایشان بیعت کردند حکومت اسلامی را به وجود آوردند گفت : این حکومت هم وقتی به امام حسن رسید با بی وفایی مردم باعث شد معاویه بر دنیای اسلامی مسلط شود و این یک حقیقت است.

وی گفت: امام خمینی قاطعانه معتقد بودند بدون حضور وسیع مردم نه مبارزه به نتیجه می رسد و نه حکومت بوجود می اید وحتی اگر به وجود بیاید ادامه نخواهد یافت.

وی با بیان اینکه امام خمینی در مدت 15 سال تبعید خود شاگردان بسیاری را برای بیداری امت اسلامی تربیت کردند گفت: حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات از نظرات امام راحل است و ایشان معتقد بود راه پیروزی تکیه بر آرای مردم است.

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام حضور مردم در همه صحنه ها را باعث پیشرفت نظام دانست و گفت: امیدواریم در سایه این انتخابات در آینده بتوانیم نیرومند تر از گذشته در خدمت اسلام و انقلاب باشیم .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.191 seconds.